Risultati del Focus Quotidiano su Splinterlands - Anti Melee Focus - (ITA/ENG) - Results of the Daily Focus on Splinterlands - Anti Melee Focus

in Olio di Balenalast year

Buonasera e ben ritrovati a tutti.

Approfittando, anche quest'oggi, di una piacevole passeggiata pomeridiana, resasi necessaria, sia per digerire le abbondanti libagioni ingerite oggi a casa dei miei genitori, sia per sgombrare la mente dai mille pensieri che, ultimamente, mi stanno accompagnando giornalmente, eccomi buttare giù queste mie poche righe per il mio consueto post giornaliero, dedicato, in questo caso, ai risultati delle mie missioni giornaliere su Splinterlands.

Daily Focus.png

Anche se l'aria risulta essere ancora piuttosto frizzantina, ma d'altro canto, visto che ci troviamo a gennaio, questa dovrebbe essere la normalità, e non certamente il caldo che, invece, ci ha accompagnato per buona parte del mese di dicembre, è stato veramente piacevole potersi fare quattro passi per sgranchirsi, tanto le gambe, quanto un cervello ultimamente un po' stressato.

Durante la nuova settimana lavorativa in arrivo, infatti, mi sarà praticamente impossibile fare altrettanto, visto che mi ritroverò rinchiuso, per cinque giorni consecutivi, come ormai consuetudine, all'interno del solito ambiente malsano che, come già ben dovrebbe sapere chi mi sta seguendo da un po' di tempo, ormai sopporto ogni giorno sempre di meno.

Come credo abbiate già potuto intuire, quindi, i pensieri che mi stanno accompagnando ogni santo giorno, motivo anche della mia passeggiata quotidiana, nel tentativo di sgombrarmi un po' la mente, riguardano proprio questa situazione che, ormai, sto faticando sempre di più a tollerare, e le possibili alternative, e soluzioni, alla stessa, che potrai intraprendere.

Da qualche tempo, infatti, sto vagliando alcune opportunità grazie alle quali potrei cambiare le carte in tavola, ma le stesse non sono esattamente così semplici da percorrere, tanto più considerando il fatto che ho alle spalle una famiglia, da mantenere, che pesa piuttosto in maniera piuttosto importante sulle decisioni che vorrei prendere.

Andare avanti così, però, sta diventando, ormai, ogni giorno di più una tortura, che temo che, prima o poi, possa farmi esplodere se non prenderò, al più presto, qualche decisione in merito, finendo col rischiare di commettere qualche errore, che potrei ritrovarmi a dover pagare poi caro.

Ma queste sono solo mie divagazioni personali, che nulla c'entrano con l'argomento principale di questo mio nuovo post, e, di conseguenza, direi che è arrivato il momento di iniziare a parlare della reale protagonista dello stesso, ovvero dell’ultima missione da me completata su Splinterlands.

focus anti magic.png

Il Focus di giornata era, in questo caso, di tipo Anti Melee, ovvero una delle nuove quattordici missioni che sono state aggiunte ormai parecchio tempo fa al gioco, per dargli più varietà, portando il totale delle sfide che ci si può ritrovare ad affrontare, a ben venti in totale.

Durante questo tipo di sfida giornaliera, per avere la possibilità di ottenere più punti, quando si ottengono delle vittorie contro i propri avversari, si devono utilizzare delle carte, nei propri schieramenti, con le abilità Thorns oppure a Retaliate, ovvero carte che, a seconda dei casi, o restituiscono una parte del danno ricevuto, in caso di un attacco da parte di carte melee, o contrattaccano immediatamente le stesse.

Anche in questo caso, nulla è apparentemente cambiato nella difficoltà che ha reso questo gioco sempre più difficile, e, di conseguenza, mi sono trovato di fronte ad un sacco di avversari, decisamente molto forti, che non hanno mancato di infliggermi la consueta serie di facili sconfitte.

Fortunatamente, però, se non altro, visto che ci trovavamo nel weekend, mi è riuscito di trovare un po' di tempo in più da dedicare alla missione giornaliera, cosa che, di conseguenza, mi ha consentito di ottenere anche qualche vittoria, che mi ha permesso di raccogliere qualche punto in più rispetto alle giornate precedenti, dove, al contario, mi è sempre mancato.

Tra alti e bassi, quindi, mi è riuscito, comunque, di concludere la giornata in questione portando a casa un risultato, che oserei definire nella media, per un totale di 7 scrigni, che, anche se sicuramente non è il massimo, non è neanche, comunque, da buttare via, visto l'andazzo preso dal gioco ultimamente.

immagine.png

Restava solo da capire, a questo punto, che cosa mi avrebbe riservato il contenuto degli stessi, e, anche se devo ammettere che non ero molto ottimista in merito, devo ammettere che, in questo caso, il vento è leggermente girato a mio favore come non succedeva già da un bel po'.

All'apertura degli stessi, infatti, mi sono ritrovato davanti a 12 Alchemy Potion, 64 Merits, che, grazie la fatto di essere entrato in una nuova Gilda, da qualche tempo riesco finalmente a sfruttare, 8,704 SPS, ma soprattutto, per concludere, un paccheto di carte dell'espansione Chaos Legion, cosa che ha rallegrato di parecchio questa giornata.

Per una volta, quindi, da non so ormai quanto tempo, devo ammettere che, un eventuale bilancio giornaliero, sarebbe decisamente molto più positivo di quello di molte delle giornate precedenti, visto che mi ha riservato una sorpresa, più che piacevole, che ha reso questa decisamente interessante.

Se è vero, infatti, che in fondo non mi ero certo trovato davanti alla sorpresa che ti cambia la vita, come avrebbe potuto essere, ad esempio, un Summoners leggendario, magari nella sua versione dorata, è altresì vero che è, ormai da non so più quanto tempo, che mi sono abituato a ricompense decisamente risibili, e, di conseguenza, ritrovarmi, quest'oggi, davanti ad un pacchetto di carte della Chaos Legion, rappresenta, già di per sé, una sorpresa più che piacevole.

Restava solo da scoprire che cosa avrei trovato all'interno dello stesso, e, di conseguenza, con marcelata curiosità, e con la speranza di poter trovare qualcosa che potesse svoltare ulteriormente in maniera positiva questa giornata, sono corso subito ad aprirlo.

pack 2101.png

Purtroppo devo ammettere che il contenuto si è rivelato, alla fine, un po' deludente, visto che non è andato oltre alla consueta media prevista, mettendomi, di conseguenza, di fronte ad un'unica carta rara, rappresentata da una copia di Goblin Tower dell'elemento terra, più quattro carte comuni, ma, visto il periodo di carestia, direi che non è il caso di fare gli schizzinosi, e di vedere, anzi, il lato positivo della cosa.

Il problema è, casomai, che temo che questa piacevole sorpresa giornaliera sarà destinata a rimanere tale per chissà quanto altro tempo, visto che, purtroppo, sono abbastanza convinto che sarà la cosiddetta "eccezione che conferma la regola", che mi metterà davanti ad una nuova serie di giornate che, prossimamente, torneranno al consueto standard di rewards risibili, alle quali, ormai da tempo, ci siamo abituati.

Se, al contrario, la possibilità di poterci trovare di fronte a premi giornalieri di questo genere fosse una cosa un po' meno impossibile, consentendoci, saltuariamente, di gioire di queste possibilità, credo che il gioco potrebbe tornare ad essere un po' più equilibrato, e riattirare, di conseguenza, molti utenti che si stanno allontanando dallo stesso, consentendo a tutti quanti di avere qualche possibilità di ottenere qualche risultato almeno soddisfacente.

Purtroppo, però, la realtà dei fatti, è che simili eventi stanno diventando, ormai, sempre più rari, per non parlare, poi, di premi migliori, come qualche carta epica, per non parlare di quelle leggendarie, che sono diventate quasi impossibili da trovare, a differenza di quanto succedeva con il vecchio stile di gioco.

Se, però, posso capire che, probabilmente, non è possibile un ritorno alla situazione precedente, che forse è stata, per un po', fin troppo di manica larga, trovo veramente assurdo che ci si sia ritrovati all'esatto opposto, con un gioco che mi sembra sempre più alla deriva, che offre sempre meno possibilità, agli utenti "normali", di combinare qualcosa di buono, se gli stessi non mettono mano al portafoglio, ed investono nello stesso, maxando le proprie carte, onde evitare penalizzazioni sui risultati ottenibili.

Il problema, però, è che, se queste regole sono nate, teoricamente, per contrastare i Bot, al contrario, secondo me, li stanno favorendo, visto che chi ha utilizzato, finora, tali strumenti, attualmente non credo che abbia problemi di sorta a provvedere a maxare le proprie carte, visto che da tempo sta sfruttando gli stessi per depredare, giornalmente, la pool delle ricompense, e non oso neanche pensare, quindi, quanto abbia guadagnato.

Al contrario, invece, queste nuove regole penalizzano, piuttosto, chi, come me ed altri utenti, ha sempre giocato personalmente, e quotidianamente, a questo gioco, tentando di ottenere i migliori risultati possibili, facendoci ritrovare, ora, in difficoltà, poiché magari non in grado di investire quanto richiesto per adeguarsi, visto che, certamente, non abbiamo potuto permetterci gli stessi risultati.

Ma, anche in questo caso, come sempre, queste sono solamente mie mere opinioni personali, e nulla di più, che possono essere, quindi, condivise o meno, ma continuo a rimanere dell'idea che, salvo interventi atti a riequilibrare un po' le cose, la situazione attuale stia peggiorando l'esperienza di gioco degli utenti, ed allontanandone parecchi, soprattutto tra i nuovi, che non sono certamente invogliati a giocare a queste condizioni.

Ora, però, non vi voglio annoiare ulteriormente con queste mie divagazioni personali, anche perchè si è fatto un po' tardi, e, di conseguenza, per il momento, non mi resta altro da fare se non, augurarvi una buona serata, o una buonanotte, ed invitarvi, sempre che ne abbiate ancora voglia, a continuare a leggere i miei post ed a seguirmi.

P.S. Se non siete ancora iscritti a Splinterlands e volete iniziare anche voi a giocare a questo gioco potete iscrivervi da quì : Splinterlands


Good evening and welcome back to all.

Taking advantage, again today, of a pleasant afternoon walk, which became necessary, both to digest the abundant libations ingested today at my parents' house, and to clear my mind of the thousand thoughts that have been accompanying me every day lately, here I am these few lines of mine for my usual daily post, dedicated, in this case, to the results of my daily missions on Splinterlands.

Daily Focus.png

Even if the air is still rather crisp, but on the other hand, since we are in January, this should be normal, and certainly not the heat which, however, accompanied us for most of the month of December, it was really pleasant to be able to take a stroll to stretch out, both the legs and a lately stressed brain.

In fact, during the upcoming new working week, it will be practically impossible for me to do the same, given that I will find myself locked up, for five consecutive days, as is now customary, within the usual unhealthy environment which, as anyone who is following me should already know for a while now, now I can stand less and less every day.

As I believe you have already guessed, therefore, the thoughts that are accompanying me every single day, also the reason for my daily walk, in an attempt to clear my mind a little, concern precisely this situation which, by now, I am struggling more and more to tolerate, and the possible alternatives, and solutions, to the same, that you can undertake.

For some time, in fact, I have been examining some opportunities thanks to which I could change the cards on the table, but they are not exactly that simple to follow, especially considering the fact that I have a family behind me to support, which weighs rather heavily pretty important way about the decisions I would like to make.

Carrying on like this, however, is becoming more and more torture every day, which I fear that, sooner or later, it could make me explode if I don't take some decision on the matter as soon as possible, ending up risking making some mistakes. which I could find myself having to pay dearly.

But these are just my personal digressions, which have nothing to do with the main topic of this new post of mine, and, consequently, I would say that the time has come to start talking about the real protagonist of the same, or the last mission completed by me on Splinterlands.

focus anti magic.png

The Focus of the day was, in this case, of the Anti Melee type, that is one of the new fourteen missions that have now been added to the game quite some time ago, to give it more variety, bringing the total of challenges that you can find yourself facing, to as many as twenty in total.

During this type of daily challenge, in order to have the possibility of obtaining more points, when victories are obtained against one's opponents, one must use cards, in one's own line-ups, with Thorns or Retaliate abilities, i.e. cards which, depending cases, they either return a part of the damage received, in case of an attack by melee cards, or they immediately counterattack the same.

Also in this case, nothing has apparently changed in the difficulty that made this game more and more difficult, and, consequently, I found myself facing a lot of opponents, definitely very strong, who didn't fail to inflict me the usual series of easy defeats.

Luckily, however, if nothing else, since we were at the weekend, I was able to find a little more time to devote to the daily mission, which, consequently, also allowed me to get some victories, which I it made it possible to collect a few more points than in the previous days, where, on the other hand, I have always missed it.

Between ups and downs, therefore, I was able, however, to conclude the day in question by bringing home a result, which I would dare to define as average, for a total of 7 treasure chests, which, although certainly not the best, is not not even, however, to be thrown away, given the trend taken by the game lately.

image.png

It only remained to understand, at this point, what the content of the same would have reserved for me, and, even if I must admit that I was not very optimistic about it, I must admit that, in this case, the wind has turned slightly in my favor as it hasn't happened in quite a while.

In fact, upon opening them, I found myself in front of 12 Alchemy Potions, 64 Merits, which, thanks to having entered a new Guild, I have finally been able to exploit for some time now, 8,704 SPS, but above all, to conclude, a pack of cards from the Chaos Legion expansion, which really cheered up the day.

For once, therefore, for I don't know how long now, I have to admit that a possible daily balance sheet would be decidedly much more positive than that of many of the previous days, given that it gave me a more than pleasant surprise, which made this very interesting.

If it is true, in fact, that in the end I certainly hadn't found myself in front of the surprise that changes your life, as could have been, for example, a legendary Summoners, perhaps in its golden version, it is also true that it has not been I know how long ago, that I got used to decidedly laughable rewards, and, consequently, finding myself today in front of a pack of Chaos Legion cards represents, in itself, a more than pleasant surprise.

All I had to do was find out what I would find inside it, and, consequently, with masquerade curiosity, and with the hope of being able to find something that could make this day even more positive, I immediately ran to open it.

pack 2101.png

Unfortunately I have to admit that the content turned out to be a bit disappointing in the end, since it didn't go beyond the usual expected average, consequently putting me in front of a single rare card, represented by a copy of Goblin Tower of the earth element, plus four community cards, but, given the period of famine, I would say that there is no need to be picky, and rather to see the positive side of the thing.

The problem is, if anything, that I fear that this pleasant daily surprise will be destined to remain so for who knows how much longer, given that, unfortunately, I am quite convinced that it will be the so-called "exception that proves the rule", which will put me in front of a new series of days which, in the near future, will return to the usual standard of laughable rewards, to which we have become accustomed for some time now.

If, on the contrary, the possibility of being faced with daily prizes of this kind were something a little less impossible, allowing us, occasionally, to enjoy these possibilities, I think the game could go back to being a little more balanced , and consequently re-attract many users who are moving away from it, allowing everyone to have some chance of obtaining some at least satisfactory result.

Unfortunately, however, the reality of the facts is that similar events are now becoming increasingly rare, not to mention better rewards, such as some epic cards, not to mention the legendary ones, which have become almost impossible to find, unlike what happened with the old style of play.

However, if I can understand that a return to the previous situation is probably not possible, which perhaps was, for a while, far too broad-sleeping, I find it truly absurd that we ended up in the exact opposite, with a game that seems to me more and more adrift, which offers less and less possibilities to "normal" users to do something good, if they don't put their hands on their wallet, and invest in it, maxing out their cards, in order to avoid penalties on obtainable results.

The problem, however, is that, if these rules were born, theoretically, to contrast the Bots, on the contrary, in my opinion, they are favoring them, given that those who have used these tools up to now, currently I don't think they have any problems whatsoever to max out his cards, since he has been exploiting them for some time to plunder the pool of rewards on a daily basis, and I dare not even think, therefore, how much he has earned.

On the contrary, however, these new rules penalize those who, like me and other users, have always personally and daily played this game, trying to get the best possible results, making us find ourselves now in difficulty, because maybe unable to invest as much as required to comply, given that, of course, we could not afford the same results.

But, also in this case, as always, these are only my mere personal opinions, and nothing more, which can therefore be shared or not, but I continue to remain of the idea that, except for interventions aimed at rebalancing a little things, the current situation is worsening the user's gaming experience, and driving away many, especially among the new ones, who are certainly not encouraged to play under these conditions.

Now, however, I don't want to bore you further with these personal digressions of mine and, consequently, for the moment, I have nothing left to do but wish you a good afternoon and a good evening, and invite you, if you still have any please continue to read my posts and follow me.

P.S. If you haven't signed up for Splinterlands yet and want to start playing this game, you can sign up here: Splinterlands

Sort:  

Thanks for sharing! - Underlock#8573

Thanks for your Support!

!PGM
!LOLZ
!MEME

Sent 0.1 PGM - 0.1 LVL- 1 STARBITS - 0.05 DEC - 1 SBT - 0.1 THG - 0.000001 SQM - 0.1 BUDS tokens to @lozio71

remaining commands 11

BUY AND STAKE THE PGM TO SEND A LOT OF TOKENS!

The tokens that the command sends are: 0.1 PGM-0.1 LVL-0.1 THGAMING-0.05 DEC-15 SBT-1 STARBITS-[0.00000001 BTC (SWAP.BTC) only if you have 2500 PGM in stake or more ]

5000 PGM IN STAKE = 2x rewards!

image.png
Discord image.png

Support the curation account @ pgm-curator with a delegation 10 HP - 50 HP - 100 HP - 500 HP - 1000 HP

Get potential votes from @ pgm-curator by paying in PGM, here is a guide

I'm a bot, if you want a hand ask @ zottone444


How long is one minute?
It depends on what side of the bathroom door you're on.

Credit: reddit
@steemmonsters, I sent you an $LOLZ on behalf of @lozio71

Are You Ready for some $FUN? Learn about LOLZ's new FUN tribe!
(1/8)

This post has been given a 10.0% UpVote by the SplinterBoost Community Curation Bot.
image.png
Vote For Witness | Delegate HP | Join Discord


The rewards earned on this comment will go directly to the people( @lozio71 ) sharing the post on Twitter as long as they are registered with @poshtoken. Sign up at https://hiveposh.com.

Congratulations @lozio71! You have completed the following achievement on the Hive blockchain And have been rewarded with New badge(s)

You have been a buzzy bee and published a post every day of the week.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Check out our last posts:

The Hive Gamification Proposal

!PGM

Sent 0.1 PGM - 0.1 LVL- 1 STARBITS - 0.05 DEC - 1 SBT - 0.1 THG - 0.000001 SQM - 0.1 BUDS tokens to @p1k4ppa10

remaining commands 4

BUY AND STAKE THE PGM TO SEND A LOT OF TOKENS!

The tokens that the command sends are: 0.1 PGM-0.1 LVL-0.1 THGAMING-0.05 DEC-15 SBT-1 STARBITS-[0.00000001 BTC (SWAP.BTC) only if you have 2500 PGM in stake or more ]

5000 PGM IN STAKE = 2x rewards!

image.png
Discord image.png

Support the curation account @ pgm-curator with a delegation 10 HP - 50 HP - 100 HP - 500 HP - 1000 HP

Get potential votes from @ pgm-curator by paying in PGM, here is a guide

I'm a bot, if you want a hand ask @ zottone444


!PGM

Sent 0.1 PGM - 0.1 LVL- 1 STARBITS - 0.05 DEC - 1 SBT - 0.1 THG - 0.000001 SQM - 0.1 BUDS tokens to @lozio71

remaining commands 14

BUY AND STAKE THE PGM TO SEND A LOT OF TOKENS!

The tokens that the command sends are: 0.1 PGM-0.1 LVL-0.1 THGAMING-0.05 DEC-15 SBT-1 STARBITS-[0.00000001 BTC (SWAP.BTC) only if you have 2500 PGM in stake or more ]

5000 PGM IN STAKE = 2x rewards!

image.png
Discord image.png

Support the curation account @ pgm-curator with a delegation 10 HP - 50 HP - 100 HP - 500 HP - 1000 HP

Get potential votes from @ pgm-curator by paying in PGM, here is a guide

I'm a bot, if you want a hand ask @ zottone444