Embracing Naïve Art: My Journey of Discovery and Expression/Umarmung der naiven Kunst: Meine Reise der Entdeckung und des Ausdruck [EN-DE]

in Silver Bloggerslast month

1.jpg

Hello Silver Bloggers Community and Hive Friends, I am back after a long absence!
During my youth, I found myself captivated by the artwork displayed in galleries, igniting a desire within me to embark on a similar creative endeavor. Thus, I embarked on a quest and stumbled upon the world of Naive painting. To me, Naive art, with its charming simplicity and absence of formal training, presents a distinctive pathway for self-expression and artistic exploration. This serves as my personal tale of embracing Naive painting as the genesis of my artistic voyage.

[DE]
Hallo Silver Bloggers Community und Hive Freunde, ich bin zurück nach langer Abwesenheit!

In meiner Jugend faszinierten mich die in Galerien ausgestellten Kunstwerke und weckten in mir den Wunsch, mich auf eine ähnliche kreative Reise zu begeben. So begab ich mich auf die Suche und stieß auf die Welt der naiven Malerei. Für mich stellt die naive Kunst mit ihrer charmanten Einfachheit und dem Fehlen einer formalen Ausbildung einen unverwechselbaren Weg zur Selbstdarstellung und künstlerischen Erforschung dar. Dies ist meine persönliche Geschichte, in der ich die naive Malerei als Ausgangspunkt meiner künstlerischen Reise betrachte.

2.jpg

My venture into the realm of art began with a curiosity and a longing to creatively express myself. Yet, the traditional methods and formalities of classical art seemed daunting and confining. It was only when I chanced upon naïve painting that I experienced a profound sense of liberation and enthusiasm.

[DE]
Mein Einstieg in die Kunst begann mit Neugierde und dem Wunsch, mich kreativ auszudrücken. Doch die traditionellen Methoden und Formalitäten der klassischen Kunst schienen mir abschreckend und beengend. Erst als ich zufällig auf die naive Malerei stieß, erlebte ich ein tiefes Gefühl der Befreiung und Begeisterung.

1a.jpg

Rather than striving for flawless execution, I learned to appreciate the charm of crooked lines and uneven compositions. Naïve art taught me that true beauty lies not in flawless execution, but in the sincerity of expression and the authenticity of emotion.

[DE]
Anstatt nach einer makellosen Ausführung zu streben, lernte ich den Charme von krummen Linien und ungleichmäßigen Kompositionen zu schätzen. Die naive Kunst lehrte mich, dass wahre Schönheit nicht in der makellosen Ausführung liegt, sondern in der Aufrichtigkeit des Ausdrucks und der Authentizität der Gefühle.

3.jpg

I delved into themes and concepts that echoed the depths of my innermost thoughts and emotions. Each canvas served as a portal into my soul, mirroring my joys, fears, and aspirations with profound clarity.

[DE]
Ich beschäftigte mich mit Themen und Konzepten, die die Tiefen meiner innersten Gedanken und Gefühle widerspiegelten. Jede Leinwand diente als Portal in meine Seele und spiegelte meine Freuden, Ängste und Hoffnungen mit großer Klarheit wider.

IMG_20231017_235700.jpg

Embracing naïve painting has been a transformative experience that has ignited my passion for art and unleashed my creative potential. There are no rules or boundaries, only endless possibilities for creative exploration. Whether I'm painting a vibrant landscape or a whimsical portrait, I am free to follow my intuition and express myself without reservation. Naïve art has bestowed upon me the confidence to trust my intuition and wholeheartedly embrace the distinct voice that resonates within.

[DE]
Die naive Malerei war eine transformative Erfahrung, die meine Leidenschaft für die Kunst entfacht und mein kreatives Potenzial freigesetzt hat. Es gibt keine Regeln oder Grenzen, nur unendliche Möglichkeiten der kreativen Erkundung. Ob ich nun eine lebendige Landschaft oder ein skurriles Porträt male, ich bin frei, meiner Intuition zu folgen und mich ohne Vorbehalte auszudrücken. Die naive Kunst hat mir das Selbstvertrauen gegeben, meiner Intuition zu vertrauen und mich voll und ganz auf die Stimme einzulassen, die in mir widerhallt.

5.jpg

Exploring the world of naïve painting has been a profound journey, stirring within me a newfound fervor for artistry. Its unassuming charm and sincerity have imparted invaluable insights into imperfection, genuineness, and the potency of self-expression.

[DE]
Die Erkundung der Welt der naiven Malerei war eine tiefgreifende Reise, die in mir eine neu entdeckte Leidenschaft für die Kunst geweckt hat. Ihr bescheidener Charme und ihre Aufrichtigkeit haben mir unschätzbare Einsichten in Unvollkommenheit, Echtheit und die Kraft des Selbstausdrucks vermittelt.

4.jpg

4a.jpg

As I progress along my artistic path, I cherish the ethos of naïve painting—a constant beacon urging me to celebrate the elegance of simplicity and to paint with unfettered passion.

[DE]
Auf meinem künstlerischen Weg schätze ich das Ethos der naiven Malerei - ein ständiges Leuchtfeuer, das mich dazu anspornt, die Eleganz der Einfachheit zu zelebrieren und mit unbändiger Leidenschaft zu malen.

IMG_20240316_082525.jpg

I happen to like drawing too with pencil or charcoal, I´ve drawn a few which were from my trial and error experiments. But I will share them here next time.

Remember .... true artistry blossoms from the heart's uninhibited expression!

[DE]
Ich zeichne zufällig auch gerne mit Bleistift oder Kohle, ich habe ein paar gezeichnet, die aus meinen Versuchen und Experimenten stammen. Aber ich werde sie beim nächsten Mal hier teilen.

Erinnere dich.... wahre Kunst blüht aus dem ungehemmten Ausdruck des Herzens!

xoxo,
Mers

6. GIF by @Gremayo.gif

GIF by @gremayo
All images are by @mers
Sort:  

I wish I also had the artistic ability like you.

Thank you amiga, but I know you have other talent.

Wow! ngil ngig gyud takent mo @mers hurot ako bilib as in!

Thank you Judy♥️

Amazing artworks madame! BRavo.

Merci beaucoup, je suis heureux que vous ayez apprécié!

De rien :D

Your paintings looks amazing!great work. As a nature lover your paintings really got my attention, keep it up.

Thank you for appreciating.